CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ
REUS
1.30H

Descobrint Marià Fortuny” és una activitat en petits grups que permet a l’alumnat conèixer la figura i l’obra del pintor reusenc. Mitjançant una visita activa a l’exposició, treballen la descoberta autònoma, la deducció i l’aplicació de coneixements artístics


Categoria

DESCRIPCIÓ

Belluga't per les coves de la prehistòria on va aparèixer l'art rupestre!


Descobrint Marià Fortuny és una activitat dinàmica que busca que l’alumnat treballi i conegui, a partir de petits grups dins del seu grup-classe, la figura del pintor Marià Fortuny i la importància de la seva obra. A través de la visita i el recorregut de l’exposició, l’alumnat descobrirà alguns dels quadres del pintor reusenc i el seu per què a través d’una metodologia activa que té present la descoberta autònoma, la deducció de sabers, l’aplicació de coneixement, les habilitats i mirades artístiques i el compliment de petits objectius per grup a mesura que es desenvolupa la visita.

És per aquest motiu que s’ofereixen diferents materials que ajuden a l’alumnat a fer la descoberta, a partir de material didàctic, de les diferents obres exposades, les inspiracions del pintor, com era el món en aquella època i quins llocs va poder visitar el pintor, entre altres.

CICLE INICIAL CICLE MITJÀ


CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES

  • 1.30h
  • Apte per a infants amb dificultats de mobilitat
  • Lavabos inclosos al Museu

PREUS

  • Exposició temporal. Recordeu: disponible solament des d’octubre fins al 20 de desembre del 2025. 
  • 150€ grup-classe.
  • Combo: Activitats a la ciutat de Reus. Preguntar al contactar. S’ofereix Refugi antiaeri, Bòbila del Sugranyes, Gimcana Modernsita entre d’altres activitats.

LLOC DE TROBADA

OBJECTIUS PEDAGÒGICS

  • Conèixer la figura de Marià Fortuny a través de la participació activa, la deducció i l’aplicació de coneixements en reptes.

  • Descobrir el context històric i la vida de l’època mitjançant dinàmiques de joc.

  • Treballar la geografia dels quadres exposats amb activitats lúdiques i educatives.

  • Reflexionar en grup sobre les possibles inspiracions del pintor i els seus motius.

  • Conèixer el llegat que Marià Fortuny ha deixat a la ciutat de Reus.


LA TEVA VISITA PAS A PAS

Com és l’activitat?

Activitat basada en dinàmiques, jocs i proves. Cada grup classe participarà amb el seu educador o educadora i es dividirà en quatre equips per fer la visita a l’exposició del Museu Salvador Vilaseca.

L’activitat combina la visita a l’exposició “Marià Fortuny i la Natura” amb un taller artístic que permetrà a l’alumnat desenvolupar les seves habilitats creatives. Al llarg del recorregut es proposen reptes i proves relacionades amb el pintor reusenc, utilitzant material didàctic i de suport per afavorir la comprensió.

En cada dinàmica, l’educador o educadora farà una breu introducció i, posteriorment, els equips hauran de superar els reptes mitjançant el treball col·laboratiu. No cal cap preparació prèvia a l’aula, ja que l’activitat s’adapta al nivell de l’alumnat.

Es tracta d’una proposta que combina aprenentatge i diversió, apropant els infants a un espai habitualment pensat per a adults. A través de jocs i dinàmiques entenedores, se’ls obre la porta al coneixement artístic, essencial per al desenvolupament humà.

Tot preparat

  1.30H DE DURACIÓ
  UNA LÍNIA ALHORA
  PODEU COMBINAR L’ACTIVITAT AMB ALTRES PROPERES QUE OFERIM

Estem aquí per ajudar-te. Si tens algun dubte sobre l’activitat, escriu-nos al nostre formulari!

ESCRIU-NOS


Estem aquí per ajudar-te. Si tens algun dubte sobre l’activitat, escriu-nos al nostre formulari!


QUÈ HEM DE SABER?

 INCLOU LAVABOS EN DIFERENTS LLOCS DEL MUSEU
  INDRETS I PARCS PER DINAR
  ENS ALLIBEREM DE LA MOTXILLA
   OPCIÓ DE TARDA FENT JOCS O VISITES

ASPECTES PREVIS A L’ACTIVITAT

Recomanem treballar prèviament la prehistòria a l’aula


Apunta’t a la nostre newsletter i visualitza les nostres ofertes escolars

SUBSCRIURE’S

COMENÇA A RESERVAR LA TEVA ACTIVITAT

Si necessites més detalls, escriu-nos a participa@anseducacio.cat
o truca’ns al (+34) 877 65 21 42

*Atenció segons els horaris establerts

RESERVA

FAQs

Preferiblement demanem que ompliu el formulari que hi ha més a munt amb totes les dades i tots els dubtes. Recomanem molt que sigueu flexibles amb les dates, proposant-ne entre dues i tres dates alternatives. Així hi haurà més possibilitat de trobar un espai.

És molt recomanable per trobar una data desitjada.

Estem a la vostra disposició per ajudar-vos amb la planificació de la sortida, fer-vos recomanacions i fins i tot adaptar-la mínimament al que necessiteu.

Hem elaborat un sistema de preus sostenible i raonable centrat en amortitzar la inversió i l’ús de material adaptat que s’utilitza durant l’activitat. Tanmateix es valora la remuneració del professional de l’educació que realitza l’activitat.

Ans Educació es una empresa de professionals de l’educació (mestres, professors titulats, etc.) que han triat oferir-la des d’un indret diferent. Per tal motiu demanem respecte, compromís i professionalitat per part dels contractants.

Activitats relacionades

Perquè sabem que t'agrada la història

Missió Tàrraco

CICLE MITJÀ, CICLE SUPERIOR
TARRAGONA
3H
La Missió Tàrraco és una activitat de role-play per a l’alumnat que explora la Tarragona romana visitant tres monuments romans. Mitjançant una metodologia activa, els estudiants descobreixen la vida dels romans amb materials didàctics i de recreació. Successora de la Gimcana Romana, aquesta activitat és més participativa i millorada gràcies a les valoracions del professorat i l’alumnat.

Llegeix més

Alumna agafant un crani prehistòric a Reus

Els grans invents de la Prehistòria

CICLE SUPERIOR, ESO
REUS
2,5H

Com l’evolució tecnològica ha condicionat la nostra manera de ser i de viure? Introducció al món de la prehistòria amb una mirada crítica al nostre entorn poc sostenible, destacant i debatent la idea d’evolució lligada amb la idea de sostenibilitat i entorn.

Llegeix més

Expedició a l’antic Egipte

CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ, CICLE SUPERIOR, ESO
TALLER A L'AULA
1.30H/3H

Explora l'antic Egipte: desxifra jeroglífics, representa rituals i aprofundeix en la societat egípcia amb la participació activa dels alumnes. Fomenta la col·laboració i l'ús de materials de rèplica per a una experiència enriquidora i divertida.

Llegeix més

Informació addicional
Cicle Educatiu

Cicle Inicial, Cicle Mitjà

Espai

Museu

Temàtica

Art i Artistes

Ubicació

Reus